19.5.2015

puhelinkuulumisia

Ihana auringonvalo oli jo muutaman päivän kateissa, mutta onneksi tänään ollessani jo epätoivon partaalla huomasin kuinka se keltainen päivänpiriste kimaltelee taas taivaalla ilman pilvenhattaraakaan säteiden esteenä! Vaikkei ilma olekaan kovin lämmin, on kuitenkin kesän tulo havaittavissa melkosen hyvin (enää alle kaks viikkoa kesäkuun alkuun, hui).

Helsingistä mä kotiuduin muutama päivä sitten, ja yllättävän nopeasti viikon sain kulutettua lähinnä makoillen iskän supermukavalla nojatuolilla! Kotikulmille palatessani mua odotti pieni muutos perheen sisällä, nimittäin mä alan tästä lähtien harjoittelemaan omaa taloudenpitoa siten, että saan tietyn verran käyttörahaa kuukaudeksi jolla mä ostan kaiken tarvittavan ruuasta lähtien. Tää oli mulle tosi positiivinen yllätys, sillä mä oon jo pitkään halunnut siirtyä "semi-vegetaristista" (söin vaihtuvasti kausittain lihaa mutta hyvin vähän) ihan kasvipohjaiseen ruokavalioon, mutta muu perhe ei oo ollut kovin innoissaan asiasta. Nyt kuitenkin päätin tän muutoksen myötä vihdoin toteuttaa aikeeni, ja oonkin nyt pari päivää jo syönyt pelkästään vegaania ruokaa. Jo nyt huomaan mun olossa muutoksen, kun ruokavalio koostuu pääosin tuoreista vihanneksista ja hedelmistä!

Oon taas aktivoitunut kahvilassakäyntien suhteen sekä löytänyt uuden ihanan lempparikahvilan, nimittäin Tampereella sijaitsevan yksityisen Pella's cafen. Ennen tätä mulle uutta tuttavuutta kävin paljon ketjukahviloissa, jotka noudattaa aina vähän samaa ja sen myötä melko ankeaa kaavaa sisustuksellaan ja menullaan. Pella's oli tosi positiivinen pirskahdus, kun sinne eilen paettiin tihkusadetta M:n kanssa piiloon kahvittelemaan. :)

Lisäksi piirtäminen ja maalaus on taas palaillut mun päiviin, ja oon kaivanut melkein vuoden vintillä maanneet välineet esille mun huoneeseen. Seuraavana projektina olis löytää inspiroivia lausahduksia, maalata pari tunnelmallista kuvaa ja tussata sanat siihen päälle sekä kehystää lopputulokset.

Ihan näillä hetkillä me startataan äidin kanssa treeniputki päälle osallistumalla ulkona pidettävälle flow jooga-kurssille. Itse en oo ikinä ennen käynyt joogassa joten odotan innolla :) Ihanaa tiistai-illan jatkoa, mä lähden heittämään nyt urheilukuteet niskaan! 

Onko teillä jonkunlaisia elämäntavan muutoksia menossa kesän alkajaisiksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti